loader image

Let’s debate! – ruszyła Szkolna Liga Debat Oksfordzkich

W trakcie tegorocznej edycji Dnia Językowego pod kierownictwem p. Joanny Obstaleckiej i p. Sebastiana Kubicy zainaugurowała swoją działalność SZKOLNA LIGA DEBAT OKSFORDZKICH w języku angielskim pod hasłem:  

“Don’t raise your voice, improve your argument.” (Desmond Tutu )

  Tego dnia był to jeden z konkursów, który odbył się na świetlicy w trakcie pierwszych trzech godzin lekcyjnych.  Uczniowie uczestniczący w zawodach mieli za zadanie przygotowanie się do argumentowania i opracowanie kontrargumentacji na poniższe tzw. „motions” 

1.  Developments in artificial intelligence endanger mankind  

2.  Access to the Internet does more harm than good to school-age children 

3.  Consumers should predominantly aim to buy locally produced goods and services 

Dopiero w Dniu Językowym dowiedzieli się drogą losowania czy będą tzw. „proposition” czy „opposition”.

W rywalizacji wzięły udział 4-osobowe drużyny z klas dwujęzycznych 1D, 2B, 2D i 4C, które najpierw zmierzyły się w półfinałach, by następnie zwycięzcy tego etapu, czyli reprezentanci klas 2D i 4C debatowali w finale nad „Developments in artificial intelligence endanger mankind”.

Po zaciętej rywalizacji o przysłowiowy włos wygrali reprezentanci klasy 4C, czyli Mateusz Dobrzyński, Sebastian Siejek, Kacper Włosiński i Aleksander Skubała.  Uczniowie ci będą za trzy tygodnie reprezentować Zespół Szkół Komunikacji w konkursie Muszkieterowie Słowa – Mistrzostwa Polski Debat Oksfordzkich w Języku Angielskim w Bydgoszczy, który jest jedynym w swoim rodzaju turniejem dla uczniów szkół średnich. 

Udział w debatowaniu w języku angielskim przyczynia się do ćwiczenia płynności w mówieniu w tym języku, wzbogacania słownictwa i umiejętności słuchania i tłumaczenia. Poza tym uczniowie uczą się budowania umiejętności pracy w zespole, krytycznego myślenia, kultury wypowiedzi i szacunku dla adwersarzy.  Budzi się w nich również ciekawość kulturowa. Udział w tego typu aktywności jest też doskonałą okazją do przełamywania barier do występów publicznych i radzenia sobie ze stresem. Ze względu na stale powiększającą się ilość klas dwujęzycznych w ZSK w dalszej perspektywie ogólnym założeniem jest rozpowszechnienie wśród nich idei debatowania jako formy pracy lekcyjnej i pozalekcyjnej.

Zespół Szkół Komunikacji im. Hipolita Cegielskiego
Skip to content